Navigation


RSS: inlägg



- Korvstroganoff och Tims sallad!

2012-03-15 @ 20:43:11, Allmänt, , Kommentarer (0)

Gjorde en så sjukt god stroganoff men utmärkt passande grönsaker till.
Hittade recepten från boken LCHF - Husmanskost

Stroganoff 2 port:
300 gr korv (välj en mild korv. Idag valde jag Scans grillkorv)
1 Gul lök
1 msk tomatpure
2,5 dl grädde
1msk paprikapulver
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 msk kalvfond

1. Fräs hackad lök, tärnad korv och tomatpure i en kastrull
2. Häll på grädde och tillsätt övriga ingredienser och låt puttra några minuter (inte för länge då kokar grädden bort och du blir utan sås

Sen gjorde jag något som kallades Tims sallad men här kan du ju mixtra med vilka grönsaker du vill men dessa passa väldigt bra med smakerna i stroganoffen.

till 2 port tog jag

1/4 röd paprika (beror på storlek)
1/2 äpple
ca 5 cm gurka
4  babyplommontomater
ca 100? gr mild ost

Jag tärnade allt ganska smått och blandade ihop det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback