Navigation


RSS: inlägg



- Färskostbröd!

2012-03-14 @ 22:32:25, Allmänt, , Kommentarer (0)

Har förberett frukost imorgon med att baka LCHF bröd.
TOTALT tillåtet och NOLL kolhydrater!

Till 1 Ugnsplåt färskostbröd behöver du:
6 st ägg
1 tsk bakpulver
1 dl vispgrädde
150 g färskost (philadelphia)
2 dl riven ost


Separera äggen, vitan och gulan. Vispa vitorna tjockt med bakpulvret. Du ska kunna vända på bunken utan att det rinner ut.
Vispa gulorna, grädde och färskost till jämn smet.
Rör försiktigt ner äggulesmeten i vitan, kämpa för att behålla fluffigheten. Ta till sist ner osten och rör försiktigt.

Här ifrån improviserade jag receptet lite och hällde ut den i ugnsplåt klädd med bakplåtspapper. Sen strödde jag ganska rikligt med Lin och solrosfrön över.

Grädda i mitten av ugnen 175grader 30 min.
Ut kommer ett centimetertjockt bröd som ser ut lite som en rulltårta!



Imorgon hann jag inte förebereda lunch så kaaaan bli en nutrilett shake eller om jag kan rota fram någon matlåda i frysen, för där finns bara GI/LCHF mat :)

Middagen tänkte jag i alla fall låta bestå av ChiliconCarne och Tims sallad.... Mer om det imorgon!

Godnatt godbitar !



Detta får bli startbilden för denna GI/LCHF period!
Sry min tvätthög ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback