Navigation


RSS: inlägg



- Taco Omelett

2011-12-12 @ 19:31:26, Allmänt, , Kommentarer (0)

Min käre vän Karolina kom på besök vid lunchtid så tillagade omelett till oss!

Jag använde mig av detta:
500 gr färs
1 påse tacokrydda
6 sparris
ca 6 cm purjolök

1. Fräs färsen och krydda sen med tacokrydda, Hacka sparris och purjo och lägg i stekpannan,häll i ca 1-2 dl vatten och låt puttra till vattnet försvunnit.

2. Häll ur färsen i nån tallrik så länge.

3. Blanda en omelettsmet på 5 st ägg och 0.5 dl grädde och salt och peppar.

4. Häll den i en het panna och låt den steka tills den börjar bli färdig. Hyvla ost och lägg på ena halvan och lägg även på halva mängden färs på osten och vik över resterande del av omeletten.



5. Dela den i två och servera! Jättegott och en riktig lunch!



Andra delen färs som blev kvar har jag valt att spara. Jag bakar ost-brödet nu ikväll. En halva med frön på och en halva utan. Ena halvan är tänkt att jag ska använda som pizzabotten ikväll och andra halvan tänkte jag faktiskt använda som tacobröd! Ska via er imorgon hur jag tänkt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback