Navigation


RSS: inlägg



- Onsdag !

2011-12-07 @ 19:37:10, Allmänt, , Kommentarer (0)

Hej mina vänner !

Frukosten idag blev en smörgås, nu har jag köpt hem ägg igen så det kommer bli något äggigt imorgon bitti antar jag ;)

Till lunch blev det gårdagens flygande jakob
och till kvällsmat...

KÅLPUDDING ! Haha det har jag aldrig ätit knappt, och har alltid tagit bort kålen på koldolmarna. Men spnt man inte tyckte om när man var yngre är så mkt godare på äldre dagar ska ni veta ! I alla fall enligt mina smaklökar!
Huuur enkelt som helst och är gjort på ett kick!

4 port.
600g vitkål
smör att steka i
600g köttfärs (nöt är att föredra!)
2msk vatten
2 ägg
1 tsk salt
2 krm svartpeppar

1. Strimla vitkålen och låt den svettas i en panna ca 3 minuter.
2. Blanda färs,vatten och kryddor och ägg till en rätt lös smet.
3. Lägg hälften av kålen i botten på en eldfast fort, sedan ett lager färs och sist sista halvan av kålen
4. Grädda i ugnen i 225grader 45 min.



Ikväll kommer recept på en annan grej jag gjort ikväll ! Ska ut på en promenix först!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback