Navigation


RSS: inlägg



- Dags för träning!

2012-01-12 @ 17:55:38, Allmänt, , Kommentarer (0)

Nu är det slut på slöeriet också har jag tänkt.
För ett år sen var jag grym på träningen. Tränade ca 4 dgr i veckan och vill verkligen hitta tillbaka till den motivationen! Men till en början vill jag ha någon att träna med som kan dra dit mig innan man kommit in i det då man är så motiverad att man går dit själv.

Jag tränar då på jympa passen på Friskis&svettis. Ibland går jag även på Aerobic som jag tkr är jättekul! Där har man en allsidig träning under en timme och går igenom de flesta muskelgrupperna varvat med kondition och koordination. Utan redskap däremot men det funkar bra för mig. Vill man ha redskap kan man gå på stationspassen.

Gym träning har aldrig varit något för mig. Då tar ett träningspass 2 timmar istället för att man ska vänta på maskiner och då tappar jag gnistan på en gång. Sen känner jag mig 10 gånger mer utarbetad efter ett pass än efter gymmet!

Men viktigast av allt är att man hittar sin egen träningsform, vad som passar en själv bäst !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback