Navigation


RSS: inlägg



Nya kost restriktioner

2013-02-15 @ 09:39:48, , , Kommentarer (2)

Jag har funderar och resonerat nu några veckor då min viktnedgång inte går som förväntat. Jag misstänker att det är för att jag inte kan hålla mina tider och varierad kost under hela dagen.

Jag har ett jobb där jag jobbar från bilen hela dagarna och föredrar inte att äta dagens lunch på värdshus varje dag.
Därför blir det lätt att jag äter en burk keso eller dricker en Cambridge-shake frukost och lunch.
Det säger emot vad lchf och GI är och det blir inte rött kombination när jag sedan äter kolhydratsfri mat på kvällen, alltså det känns som jag ej får upp förbränningen.


Sen vet jag att efter att ha kommit igång med träning och så förvandlas kroppsmassan till bättre beståndsdelar än fett så det kan bara en orsak till jag inte går ner.
Jag håller min vikt men inte spec motiverande när man gör allt för att gå ner.

Därför tänker jag nu försöka
-hålla borta kolhydrater (men inte så hysteriskt)
-jag kommer minska fettmängden.
-Tillåta någon frukt om dagen
-räkna kalorier istället.

Tror det kommer funka bättre med shakes då OCH att jag kan äta en frukt på eftermiddagen ...

Vi får se ... Shape up appen blir verktyget!

Träning och rörelse kommer fortgå som innan :)

Nu kör vi !

Har någon åsikter eller tips så kommentera eller maila mig
Ida.g.sterneling@live.se

Kram!



Kommentarer
Postat av: sara

Knepet är att lära sig kontrollera sitt inslulinpåslag, om du vill hålla kolhydraterna lågt så rekommenderar jag att du fokuserar på att få i dig dom i målen runt träning ..innan o efter. Ät mycket hallon o kanel , det sätter lite fart på´t! Lite tips bara ;) Lycka till!

2013-02-15 @ 10:18:01
URL: http://sarakvarnfall.blogg.se
Postat av: Jonas

Bara du fortsätter träna så kommer det hända tids nog. Man får mer och större muskler vilket bränner mer energi. Bara köra på. Kolhydrater, fett och proteiner... skippa allt som har m socker att göra så är saken biff :) Tror jag.

Ät vad man vill så länge det är lagom och med lite eftertanke - Men framförallt... träna som ett arsle. Gå, jogga, spänn skinkorna i bilen, köra en armhävning varannan timme osv osv. Det är de SMÅ sakerna som gör det STORA.

Därför tänker jag nu försöka
-hålla borta kolhydrater (men inte så hysteriskt)
Ja, men välj rätt kolisar.
-jag kommer minska fettmängden.
Rätt fett.
-Tillåta någon frukt om dagen
BRA!
-räkna kalorier istället.
Mer ut än in så blir det resultat. Jag räknade km i stället, smaksak.

Det är min övertygelse och fungerade för mig när jag förlorade 25 kg. En del har svårare gå ner, andra lättare... så är det ju.
Och när det väl börjar går det fortare... man går ner några kilo, får mer muskler, ökar förbränningen, man orkar mer, blir mer motiverad, går ner ännu mer, konditonen och styrkan ökar samtidigt som kilona försvinner... osv. Det gäller att inte sluta. Livsstilsförändring.

Låter jag som en jävla expert, men var och en är salig på sin egen tro. :P Heja dig :)

/Mr smygläsare en gång i halvåret.

2013-02-22 @ 00:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback