Navigation


RSS: inlägg



- Fröpanerad rödspätta!

2012-02-01 @ 23:24:21, Allmänt, , Kommentarer (0)

Har varit och handlat mat idag... så man har allt så det underlättar matlagningen ;)
Blev en taco buffe lunch på feferoi med syrran på ikanohuset ! Gottit :)

Till kvällsmat blev det rödspätta.
2portioner

Rödspätta 200gr
1. Först salta och peppra dem
2. Vänd dem i ett uppvispat ägg
3. Vänd dem därefter i Solrosfrön, linfrön och pumpakärnor.
4. Bryn dem i smör i het stekpanna

Till detta gjorde jag gräddkokt spenat:
Jag höftade lite till detta men kan ha varit kanske 300gr fryst spenat
5 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
ca 2 dl grädde

1. koka upp vatten, spenat och buljong
2. häll därefter i grädden och låt det koka ner till den konsistens du vill ha. Tar ca 20-30 min

Koka 2 ägg till och avnjut !
Jag tycker detta är sååå gott!


Fisken ser her sönderbränd ut och det är den lite men inte som den framstår att vara på bilden !! :)

Var tvungen att visa er mitt fruktfat också, älskar färgerna ett sådant kan ge :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback