Navigation


RSS: inlägg



- Kvällsmat, Falu-omelett!

2012-01-10 @ 19:59:33, Allmänt, , Kommentarer (0)

Eftersom jag åt relativt sen lunch idag fick det bli en omelett nu ikväll. Slängde ihop en som inte alls var dum!

2 ägg
1 msk vatten
Salt
peppar
stekt falukorv
färsk timjan
skinkost

1.Vispa ägg, vatten, salt och peppar och hackad färsk timjan och börja bryn i stekpannan. Hacka vartefter och rör om smeten (jag vet att alla gör omelett olika med nu vill jag ha den som ägghack typ)
2. Stekt falukorv häromdagen som jag hade lite kvar i kylen så klippte sönder ca 4-5 skivor i små bitar och stekte med äggen.
3. Ta en klick ca 2 msk skinkost och hacka i alltihop.
Vips har du en festlig omelett/ägghack med falukorv! :)

Kan bara säga det, att guuud vilken skillnad det är på färska örter gentemot torkade. Men tyvärr kan man inte ha örträdgård här inne hur gärna jag än ville så detta var bara ovanlig lyx då jag glömde använda timjanen som den var köpt för! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback