Navigation


RSS: inlägg



- Broccolisoppa med Ostcreme!

2012-01-02 @ 20:32:32, Allmänt, , Kommentarer (2)

Denna soppan är perfekt GI soppa!!

4 portioner. Räcker när du ska ha soppan som förrätt! Den räckte gott och väl till 7 personer

4dl hackad purjolök
2 broccoli huvuden (250gr/st)
7 dl grönsaksbuljong (7dl vatten + 2.5 buljongtärning)
2 dl grädde

Ostcreme:
1 pkt apetina "feta"ost
1 burk kesella

Strimla purjolöken. Bryt av broccolibuketterna (släng stjälken stod det i receptet men jag koka alltihop!).
Lägg purjon och broccolin i en kastrull, häll på buljongen och låt koka under lock i en kvart.
Mixa soppan med mixerstav tills den blir slät och fin Jag förberedde soppan så här långt sen när jag värmde på den hällde jag i grädden för att tunna den lite. Tänk på när du serverar soppa att inte ge puré till gästerna. Sånt går bort för mig! :)
Mosa osten och blanda ihop med kesellan.
Häll upp soppan i små skålar och lägg i en klick ostcreme. Du kan garnera med lite rivet citronskal också!



Kommentarer
Postat av: Jessi Fox

tjena! ville bara säga att jag nyss testade det här receptet... grymt gott! tipsade även om det i min blogg ;)



keep your shit up. DU ÄR GRYM!!!! hur länge har du hållt på förresten? och hur mycket har du tappat? Hakat på en liknande grej :)

2012-01-09 @ 18:38:45
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste testa!

2012-01-09 @ 19:56:02
URL: http://eroticrobotic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback