Navigation


RSS: inlägg



- Substitut till ris

2011-11-30 @ 13:42:06, Allmänt, , Kommentarer (0)

Jag kan starkt tipsa om att googla både recept och kunskap om den dieten du väljer att gå efter. Man hittar så mkt skoj!

Ni som undrar så är GI och LCHF nästan samma sak, förutom i LCHF får du dricka mjölk och använda sötningsmedel, i GI turbo som jag håller på med är inte det tillåtet.

Hur gör man nu då, vad ska man äta till grytorna när varken potatis/pasta/ris/bulgur/couscous/rotfrukter är okej?

Jag hittade ett recept på blomkålsris! För mig nu världens fiffigaste idé!.

För 4 port.

Riv ett blomkålshuvud på grövsta sidan av rivjärnet
Släng i det i kokande vatten i tio sekunder och sila av det i durkslag.


SÅ ENKELT ÄR DET! Och oj vad man kan lura sig själv att det är ris!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback