Navigation


RSS: inlägg



- Lunch !

2011-12-06 @ 13:05:23, Allmänt, , Kommentarer (0)

Har problem att blogga via mobilen , så kan bara göra det nu vid datorn, därför jag är så seg !

Till lunch blev det i alla fal flygande jakob! Hur enkelt som helst och gott som tusan! Min mamma har alltid haft i skivad banan under min uppväxt men den fick jag hoppa. Banan innehåller nämlignen mycket kalorier och fruksocker.
På tal om det... EN frukt om dagen helst. Och undvik banan, vindruvor och melon som är väldigt söta frukter.. Ni kommer väl ihåg att undvik att trigga sötsuget! :)



800g kyckling file strimlad
1 pkt bacon strimlad
5dl grädde
1,5 dl passerade/krossade tomater
2 msk tomatpuré
1 msk paprikapulver
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
2 dl jordnötter

Ugnstemp. 225grader
1. Stek kyckling och bacon i smör och lägg sedan i ugnsfast form.
2. Vispa upp grädden lite lätt, häll i alla övriga ingredienserna utom nötterna och rör om.
3. Häl "smeten" över kycklingen
4. strö över nötterna och grädda i mitten av ugnen i 20 min

Servera med blomkålsris och gurkstavar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback