Navigation


RSS: inlägg



- Tisdag!

2012-01-17 @ 18:17:05, Allmänt, , Kommentarer (0)

Idag har vi haft egna presentationer av något säljrelaterat ämne inför klassen, på engelska ! Jag pratade om mitt företag IdaG och enligt mig gick det jättebra! :)

På lunchen stack vi iväg till Statt (Tranås stadshotell) och käkade Lunch. Blev Hamburgare!

Så nu ikväll fick jag äta igen det nyttiga!
Stekte två grillkorvar och gjorde Coleslaw till. Jättebra GI recept enligt mig och går att ta med på picnincen, äta hemma till kött/kyckling ja vad som. Ett bra alternativ till potatissallad, för oss som inte äter kolhydrater.

Detta recept är egentligen för 2 pers men jag tkr det räcker gott och väl till 3, men då är inte jag jättestor i portionerna.

4 dl strimlad vitkål
1/2-1 strimlad rödlök (bestäm mängden lök beroende på vad du tycker är gott)
1dl turkisk yoghurt eller gräddfil
2 msk majonäs
2 tsk dijonsenap
Salt och peppar.

Strimla kålen och löken så smalt som möjligt, det blir godare då! Dijonsenapen är stark så ta i mer respektive minder beroende på hur starkt du vill ha helt enkelt!


LYCKA TILL !:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback