Navigation


RSS: inlägg



- Tips till hundägare!

2012-04-07 @ 21:51:34, Allmänt, , Kommentarer (3)

Ni som har hund som aldrig testat märgben till din hund, gör det! :)

Min lille har inte fått något med märg i för jag tror hans mage skulle sparka bakut av det, däremot har han fått begagnade urholkade ben som jag fyller med annat gott istället. Tillexempel ost eller leverpastej som är favoriterna!

Chino kan bli eggad i detta i timtals! Och så sover har lika länge av utmattning därefter :)






Kommentarer
Postat av: jonas

Hej. Tjuvläste lite och måste ju kommentera... :P Varför skulle han inte tåla märg? :) Såg även inlägget ovan om att han tappat tänder.



Enligt mig det bästa man kan ge sin hund för tandhälsan är märgben, fungerar perfekt mot tandsten. Dock kanske lite knepigt få till lagom stora ben åt en vavva? Visserligen gnager Baily på bra när han är här...



Jag vet många hundar kan få problem i början av märgben, bli hårda/lösa i magen av allt fett. Men... det går över. :P

2012-04-11 @ 22:21:16
Postat av: Chinosmatte

Hej! Tack för kommentar :)

Tyvärr är chino ingen gnagar hund. Han bara bär runt på ben och alla godisar förutom leversnittar och frolic. Han föredrar ost och skinka och leverpastej och det blir han inte dålig av.



Haha jag gjorde misstaget att ge honom grisöra en gång och jag trodde fan han skulle dö och jag sprang och torka skit med munskydd av stanken... haha så never sånt igen :)

2012-04-11 @ 22:50:02
Postat av: jonas

Haha okej... bortskämd jävel som Bamze då. :P Men just märgben brukar typ ALLA hundar bli som besatta av.. för B vägrar äta alla sorters ben, förutom märgbenen. Det var ju synd, för det är ju det bästa för tanhälsan. Blabla :P



Hehe.. bara tacka gudarna för att det är en liten hund som är dålig i magen. ;)

2012-04-14 @ 16:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback