Navigation


RSS: inlägg



- Kyckling och rödvin

2012-04-11 @ 22:02:08, Allmänt, , Kommentarer (0)

Hej kamrater !
Då var denna dag också till sin ända.. hur fårt går dagarna egentligen ? Otillåtet fort ...
Idag har jag i stort sett slutfört tentaplugget.. ska bara läsa boken en gång till tänkte jag :)

Till kvällsmat idag blev det ett ihopkok av lite blandat... som vanligt smakar jag mig fram när jag lagar mat utan recept men jag skriver ner vad jag tror jag hade i i mängd så vet ni att ni kan dra till eller ifrån ;)

4 port
4 stora kycklingfiléer
curry
salt
svartpeppar
1. Skär kycklingen i strimlor/träningar eller hur du vill ha den. Jag tog ganska stora bitar eftersom de blir små grönsaker. Bryn den och krydda ganska rikligt.

1 gul lök
3 vitlöksklyftor
1 röd paprika
1 burk kokosmjölk
1dl grädde
2-3msk kycklingfond
1/2 tsk agavesirap
1dl thai sweet chili
2 nävar sugar snap peas (lägg dem sist så de håller sig lite krispiga)

2. Finhacka och fräs upp grönsakerna i en stor kastrull och häll därefter i kycklingen.
3. Tillsätt övriga ingredienser och smaka av under tiden.
Det finns socker i thai sweet chilisåsen men jag sket rent ut sagt i det för att det har med matlagning och så liten mångd att göra.

Unnade mig ett halv glas vin också, första alkoholdroppen på en månad. Men de räckte med en skvätt :)




AGAVEsirap är ett sötningsmedel med mycket lägre GI som man kan använda. Alltså ingen påcerkan på blodsockret MEN den har höga kolhydrater men i den lilla mängden säger jag att den är ok i min diet :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback