Navigation


RSS: inlägg



- Motion?

2011-11-30 @ 22:21:59, Allmänt, , Kommentarer (1)

Fick höra av kära Emmelist att en del undrat om motion och så.

Så här ligger det till, i och med att man nästan ligger på noll kolhydrater i turbo GI metoden så råder de en till att inte intensiv motionera. Med det menar man att svettas för mycket eller ha väldigt hög puls.
Förra året tränade jag en del gympa pass på friskis vilket var superkul, men det kräver en del energi och det är ju det du från igenom kolhydraterna.

Det du får göra är ju gärna promenera! Gärna jogga lugnt om du har konditionen att inte bli för flåsig. Den har ju inte jag haha så jag går ca 1 timme om dagen. Hinner inte alltid varje dag tyvärr.


Då kanske frågan kommer:
Är jag trött och slö eftersom jag inte äter kolhydrater?
Absolut inte! Snarare tvärtom, sen är ju det mycket individuellt hur man påverkas av det men man kan alltid prova! Och mår man inte väl av att inte äta några kolhydrater så kan man faktiskt äta bulgur, fullkornsris och pasta, men då går vikten saktare nedåt.


Nu är det sovtajm för mig!

Imorn dyker frukosten upp som första !


Har ni frågor så ställ dem gärna !



Kommentarer
Postat av: Emmelist

bra svarat! ;D

2011-12-01 @ 13:11:02
URL: http://www.emmelist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback