Navigation


RSS: inlägg



- Orättvist

2010-06-22 @ 13:37:42, Allmänt, , Kommentarer (0)

xXxxx säger:
Jopp jobbigt att köra dubbelt ju. Fan en annan orkar knappt va ledig ju

- Ida G :: säger:
vadå köra dubbelt?
jag har 4 arbetsplatser..

xXxxx säger:
Dubbla jobb

- Ida G :: säger:
jag vill jobba o tjäna mina egna pengar

xXxxx säger:
Va fan du galen!

Ha ha bra de för du betalar mina pengar
- Ida G :: säger:
mm de är de som är så tragiskt
du skulle också kunna jobba lite
alla har tid
de handlar om att prioritera



Så här började en Msn konversation för en stund sen och jag insåg hur ORÄTTVIST livet är. En annan sliter rent ut sagt ARSLET av sig för att göra rätt för sig och kunna leva.

Sen finns det dem som inte gör annat än pluggar hela livet för att slippa jobba.
Nu pratar jag inte om studielånstagarna - det är upp till dom de är lånade pengar.
Jag pratar om studieBIDRAGStagarna.

Självklart ska man plugga om man vill och som sagt vill bli nåt ordentligt. Men som jag skrev här ovan de som pluggar o läser på halvfart och inte gör nånting annat är "glider".'

Om jag hinner jobba 70h på en vecka då hinner väl en studerande ha ett extrajobb?:D

(eller oj jag glömde. Börjar folk arbeta så förlorar de ju pengar. = Mer inkomst----> lägre bidrag)

Och VEM har förstört denna moralen? Jo Sverige och dess lagar !

Nu ska inte jag säga att jag aldrig kommer leva på studiebidrag och de är inte fel på personerna som gör det. utan regeringen!

Likaväl som du "ska" vara högutbildad ska du ju ha "arbetslivserfarenhet". Vad väljer man då?

RAW! Tack för mej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback