Navigation


RSS: inlägg



- Phad Thai á la Moi !

2010-08-20 @ 14:37:13, Allmänt, , Kommentarer (0)

Började med att göra en paj som jag skrivit om innan... enligt receptet blev de alltför mycket kyckling för att få plats i formen så det blev väl ungefär 2,5 filéer...Dessutom kryddade jag på lite extra och hackade i ett paket soltorkade tomater :)



Alltså... 1,5 filé återstod så klippte sönder dem i mindre bitar, en burk vattenkastanjer och cirka 3 stora skedar Peanut satay som ser ut såhär :



Finns att köpa i de flesta matbutiker på thai hyllan... ca 40 kronor !


Kokade 1/2 pkt ricenoodles i 1/2 grönsaksbuljong och hade i det ihop med kycklingen.
Man kan klippa av nudlarna lite så blandas det lättare med det andra. Risnudlar är jättebra alternativ för mig och andra som är glutenintoleranta !


I och med buljongen i nudlarna och jordnötssåsen har jag inte kryddat ngt särskilt men det är ju frivilligt utefter vilka smaklökar man har  ! :)

Räcker till 2 pers!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback